> A Kocsmablog cikke nyomán:
Pár napja ingyenesen letölthető az AppStore-ból és a Google Play-ből a PubHunter! A pub- és partykereső mobilalkalmazás funkciói közül kiemelkedik annak részletes keresője, mely jelen állás szerint több mint 1.200 magyarországi vendéglátóhely adataiból szűr címre, árszínvonalra és szolgáltatásokra, miközben az adatbázis folyamatosan bővül. Felülete több platformon használható, ráadásul a PubHunter kuponrendszere számtalan kedvezményhez juttatja majd annak felhasználóit. A további részletekről az Extreme Net Kft. fejlesztési vezetője, Józsa Ferenc beszél.
- Honnan jött a kocsmakereső mobilalkalmazás ötlete?
Évek óta közösségi média platformokra fejlesztünk különféle megoldásokat, és végzünk kommunikációs szolgáltatást ügyfeleinknek. Ezeken a platformokon egyre inkább kirajzolódó tendencia, hogy az eddig csak gyűjtőoldalként funkcionáló terek, mint a Facebook vagy Google+ is elkezdett tematizálni, és lehet csoportokba vagy körökbe rendezni barátainkat, és más-más tartalmat megosztani velük. Ezek mellett egyre gyorsabb a tematikus közösségi formák terjedése (pl.: Instagram), ezért mi is elkezdtünk ebben az irányban gondolkodni, és kifejezetten a mobilplatformon szerettünk volna egy tematikus közösséget létrehozni applikáció segítségével. A közösség tematikájának pedig a szórakozást, a bulit, a barátokkal való találkozást, a szórakozóhelyek, pubok, helyek, partik keresését határoztuk meg. Egy mobil alkalmazásnál ugyanis nagyon fontos, hogy a userek rendszeresen és aktívan használják azt. Egy-egy barátunk követése, hogy éppen hol checkolt be, vagy egy olyan hely megtalálása, ahol közösen jól érezhetjük magunkat, pedig mindig aktuálissá teszi az appot.
- Mióta foglalkoztok a program fejlesztésével, van-e valami változás a kezdeti koncepcióhoz képest?
Egy évvel ezelőtt körvonalazódott először komolyabban az ötlet, aktívan pedig öt havi fejlesztésünk van benne, de természetesen ez a folyamat nem áll meg. A kezdeti koncepció egy egyszerű kocsmakereső-alkalmazás volt, de ez szinte már a nulladik pontban továbbfejlődött, és fejlődik folyamatosan. Eleinte a news feed funkció, a check-in, illetve a kuponrendszer került bele, amely különféle kedvezményekre jogosítja fel a felhasználókat. Ezzel persze nem állunk meg: a következő 3 hónapban még 2 nagy frissítése lesz – a jelenlegi hibajavítások és ráncfelvarrások mellett - az applikációnak: az első során belekerül egy kocsmatúra-tervező, illetve lebonyolító funkció, ami azt jelenti, hogy a userek saját maguknak összeállíthatnak egy-egy túrát, vagy akár a meglévők közül választhatnak. Emellett lesz képmegosztási funkció is, a harmadik frissítésről viszont egyelőre nem árulnék el részleteket, de az biztos, nagy dobásra készülünk azzal is.
- Ki a célcsoport, miért angol nyelvű a felület?
Nem meglepő módon a 18-40 év közötti fiatalokra lövünk, illetve a turistáknak, az itt élő diákoknak, és itt élő dolgozó fiataloknak szánjuk. Annak pedig, hogy angol nyelvű a felület, az az oka, hogy a külföldi piacokra is tervezzük a belépést.
- Milyen funkciók vannak a PubHunterben?
Mindenképpen kiemelném, hogy már jelenleg is egy több mint 1200 magyarországi kocsmát, pubot és szórakozóhelyet tartalmazó adatbázis van mögötte, amely folyamatosan bővül a helyekkel, és az éppen aktuális programokkal, bulikkal, fesztiválokkal. Egy igen részletes és összetett keresője van, amely nem csak távolság és ár, hanem a legkülönfélébb szolgáltatások alapján (csocsó, kerékpártároló, free-wifi, ital akciók, állatbarát hely, stb.) tud keresni. A keresési funkció offline is működik, így az alkalmazás segítségével net nélkül is kereshetünk. Van benne egy news feed, valamint a Facebook logint követően folyamatos check-in és megosztási lehetőség. Tartózkodási helytől függő, városra lebontott azonnali taxi hívási lehetőség, valamint a már említett kuponrendszer, mellyel elég sok kedvezményt lehet majd igénybe venni.
Alapvetően egy komplex rendszerről beszélhetünk, webes és Facebook alkalmazásokkal. Például megtervezhetem a neten, hogy hová szeretnék menni, rögtön megoszthatom a barátaimmal, a telefont zsebre téve elnavigálok a helyre, igénybe veszem a kedvezményem, nyomok egy check in-t, és az este végén már hívhatom a taxit.
- Szerinted hány kocsmakereső mobilalkalmazás élhet meg egymás mellett, min múlik, hogy melyik lesz sikeres?
Úgy gondolom, bármennyi megélhet egymás mellett, ha ezek nem egymás klónjai, nem egymást másolják, ebből pedig egy felhasználó csak profitálhat. Az egészséges verseny bármely szolgáltatás területén hasznos, böngészőből, keresőből, közösségi oldalból, kuponoldalakból, hírportálokból sem egy van. Inkább akkor kellene elgondolkodnunk, ha egyedül lennénk ezen a „piacon”, hiszen akkor felmerülne az a kérdés, van-e ilyen piac egyáltalán.
A sikert pedig a felhasználók fogják meghatározni, az csak rajtuk múlik. Hibátlan alkalmazás nem létezik, ezért folyamatosan fejlesztenünk kell, de az a célunk, hogy ezt a közösség, illetve a vendéglátópartnerek visszajelzései alapján tudjuk megtenni. A tartalmat mi pedig csak elindítottuk, innentől a felhasználók formálják, megosztják, hol vannak, követik egymást, a kocsmák pedig frissítik a kínálatukat, és akciókkal csábítják magukhoz a PubHuntereket.
- Hogyan reklámozzátok az applikációt?
Integrált kommunikációs kampányban gondolkodunk, kihasználjuk az egyes csatornák közötti szinergiákat, és olyan eszközöket is alkalmazunk, amelyeket eddig kevesen használtak itthon mobilapp bevezetésre. Az applikáció bevezető kampánya során aktívan használjuk a közösségi média különféle csatornáit, támaszkodunk a Kocsmablogra, amellett Pub Hunter TV név alatt fut egy önálló Youtube csatorna, amin már elérhető az első vírusvideó:
• http://pubhunterapp.com/
• http://www.facebook.com/pubhunterapp
• https://www.youtube.com/user/PubHunterTV
- Az alkalmazás ingyen letölthető. Miért éri meg ez nektek?
Ingyenes lesz később is, az elsődleges célunk nem a profittermelő képesség létrehozása volt, hanem egy tematikus közösségi platformot szerettünk volna alkotni, amely tetszik a felhasználóknak. Jelenleg még korai a jövedelmezőségen gondolkodni.
Ami viszont már most látszik, hogy lesz benne egy CPC alapú rendszer, amelyben a kocsmák saját promóciót tudnak indítani, és csak azután vonunk le hirdetési díjat, ha valaki valóban igénybe veszi a szolgáltatásukat. Alapvetően egy Adwords típusú rendszer, ahol a kocsma feltöltheti az egyenlegét, megszerkesztheti és időzítheti a saját kampányát, és csak azután fizet, ha a felhasználó ellátogat hozzá, és aktiválja kedvezményt. Külső reklámokban vagy a későbbiekben fizetéses verzióban nem gondolkodunk.
- Hogyan lesz naprakész az adatbázis?
A közösségen nagyban múlik, hogy mennyire friss a tartalom. Ezenkívül két lába lesz a folyamatos frissítésnek: egyrészt minden nálunk szereplő vendéglátóhely saját adatlapot kap, ezt tudja majd szerkeszteni és ezen keresztül tud kampányokat indítani, illetve elindítottunk egy országos lefedettségű képviselőrendszert, amelynek a feladata, hogy a hozzá tartozó területeken frissítse az adatbázist, és kapcsolatot teremtsen a vendéglátósokkal.
- Miért érdemes a kocsmáknak regisztrálniuk?
Azért, mert ingyen jelen lehetnek, és olyan funkciókat használhatnak ki, és olyan platformon jelenhetnek meg, mellyel közvetlenül elérhetik a vendégkörüket. Ezek mellett pedig indíthatnak olyan promóciókat, melyekkel bővíthetik a vendégeik számát. Mindezt pedig olyan egyszerűen, és olyan áron tehetik meg, amely számukra elfogadható. Egyszerűen ingyen jelen lehet, és ha akar kedvezményeket vagy bármi más akciót meghirdetni a közösség tagjainak, akkor ő szabja meg, hogy mennyit szeretne fizetni egy-egy betérő vendég eléréséért.
- Valójában mi a PubHunter lényege, és mire lehet számítani a későbbiekben?
A PubHunter lényegében egy olyan innovatív mobilalkalmazás, amely egyesíti egy általános kocsmakereső, egy kuponoldal, és egy közösségi alkalmazás legnépszerűbb funkcióit, miközben rengeteg extra kényelmi és a felhasználóélményt fokozó lehetőséget tartalmaz, amelyek így egyben eddig egyetlen applikációban sem jelentek meg. Az alkalmazás Facebookon, webes felületen és mobilon keresztül is használható, ám a keresési funkció a mobilapplikációval offline is elérhető, miközben a felhasználó minden egyes bejelentkezés során ugyanazt a platformot látja. Számtalan funkciója és szolgáltatása ellenére ugyanakkor egy rendkívül egyszerűen használható, és innovatív grafikai megoldásokat, menürendszert tartalmazó alkalmazásról van szó. Az ingyenes app már jelenlegi formájában is egyedi megoldásokat mutat be a hazai mobilalkalmazás palettán. Igyekeztünk olyan alkalmazást fejleszteni, amely valóban a bulizni járó fiatalok igényeit szolgálja ki, legyen szó a saját profiljuk kialakításáról, kedvenc kocsmáik összegyűjtéséről, folyamatos ital akciókról, vagy a későbbiekben elérhető fotófeltöltési funkcióról.